FUT Pályázat

A Fiatal Urbanisták Tagozata (FUT) országos és nyilvános komplex ötletpályázatot hirdet meg Magyarország valamennyi felsőoktatási intézményének hallgatói és friss diplomások részére. Örömmel fogadjuk mindenki jelentkezését, aki "urbanistának" érzi magát és szívügye a város. ___________________ Pályázat munkacsoport tagjai: Szerdahelyi-Németh Klára, Turóczi Tímea, Zsovák Orsolya, Annus Viktor, Vajas Ákos, Tóth Boglárka

A terület bemutatása, Juhász Kálmán főépítész segítségével

2012.04.06. 11:29 futpalyazat

A XVIII. kerületi Béke tér és környezete rendezésére kiírt hallgatói ötletpályázat résztvevői számára

A tervezési terület az Üllői út külső szakaszán található, az Üllői út és Királyhágó út kereszteződésében. A kereszteződéstől a városhatár felé eső területeken lett felparcellázva 1920-tól a GANZ-DANUBIUS gyárak munkásai számára a kertvárosias terület. A GANZKERTVÁROS és a GANZTELEP elnevezésű területek az Üllői út két oldalán alakultak ki. A kereszteződéstől az Üllői út belső szakasza mentén a SZEMERE TELEP és a SZENT IMRE KERTVÁROS elnevezésű városrészek találhatók.
A tervezési terület az Üllői út kapitalizációját célzó vizsgálatok alapján is kiemelt helyszín elsősorban közlekedési csomópont jellege miatt. De a téren található a településrész első mozijának épülete és több szolgáltató épület, üzlet.
A GANZKERTVÁROS és a GANZTELEP 1945-ig Vecséshez tartoztak. A két telep gyakorlatilag alvóvárosként működött, lakói a Kispesti GANZ üzemekbe jártak dolgozni a Béke téri villamos végállomásról. Ez a jelleg alapvetően megmaradt a legforgalmasabb napszak a kora reggeli és reggeli valamint a késő délutáni időszak, azzal a különbséggel, hogy a kereszteződésbe érkezik a Pestszentimrét bekötő Királyhágó úton az autóbusz valamit innen érhető el a Gyömrői út menti volt Ferihegy 1. repülőtérhez kapcsolódó Ferihegy vasúti megállóhely. Az előzőekből következik, hogy a téren a tömegközlekedés, a személygépjármű forgalom és a gyalogos forgalom rendezése alapvető követelmény. A közlekedés javításához több helyre lenne szükség. Figyelembe kell venni, hogy az 50-es villamos vonalának meghosszabbítása várható a következő öt éven belül, ezzel a végállomás áthelyezésre kerül.
A tér adottságaként kell kezelni az 1956-os emlékművet, melyet polgári áldozatok emlékére emeltek a környék lakói. Az emlékmű helye egy a térről kivezető út lezárásával lett kialakítva, ezzel sajátos közlekedési helyzetet teremtve. Az emlékmű körüli térrész geometriáját még az 1920 utáni telekosztáskor alakították ki. A tér ezen oldala átláthatóbb a többinél.
Az Üllői út belváros felé eső szakaszát eddig a térig szélesítésre jelöli ki a Fővárosi Szabályozási Keretterv, a szélesítés a repülőtér felőli oldalon történne 40 méter szélességre. ezzel a jelenlegi villamos végállomás mentén területet lehet nyerni, természetesen az épületek bontásával.
A fizikai környezete a 60-as éveket idézi. Az épületek léptéke és megjelenése nem illeszkedik a terület, közlekedési és városszerkezeti fontosságához.
A városképi elemek közül felülvizsgálandó a közvilágítási, az utca berendezési, tájékoztató és reklám építmények állapota és együttes hatása.
A tervezési terület lehatárolását ábrázoló térképen önkormányzati telekingatlanok is találhatók. Ezen telkeket az önkormányzat elsősorban a közlekedési helyzet javítására másodsorban kereskedelmi és szolgáltató egységek telepítésére szánja.
Tudni kell, hogy a Béke tér az Üllői út első közlekedési csomópontja a városhatár illetve Vecsés valamint a Liszt Ferenc repülőtér 2A és 2B terminál felől érkezve, ezért fontos a jó tájékozódási lehetőség biztosítása ( Pestszentimre, Ferihegy 1- MÁV állomás, belváros-kerületközpont, kapcsolódó településrészek).
 
Juhász Kálmán
főépítész

 

A bejegyzés trackback címe:

https://futpalyazat.blog.hu/api/trackback/id/tr174367485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.